Sposób w jaki oddychasz

SPOSÓB W JAKI ODDYCHASZ – ODNAJDŹ STABILNOŚĆ Z METODĄ BUTEJKI czyli trochę przydługi wpis o oddychaniu 😂

Dziś coraz więcej mówimy o oddychaniu 👃., coraz więcej też o nim wiemy 👩‍🏫 Wiemy, że oddychanie to jeden z najważniejszych procesów fizjologicznych zachodzących w ciele. To dzięki niemu żyjesz. Dlatego jakość Twojego oddychania ma ogromny wpływ na jakość Twojego życia. Ponieważ tak dużo już wiemy i tak często rozmawiamy 🗣 o oddychaniu większość z nas wie, że jednak można oddychać nieprawidłowo ❌ Mimo, że wydawać by się mogło jest to tak podstawowa i tak naturalna czynność.

Jednym z podstawowych czynników, który prowadzi nas do nieprawidłowych wzorców oddechowych jest STRES 🤯 W skrócie stres powoduje szybsze oddychanie bo przygotowuje ciało do walki lub ucieczki ➡️ organizm zgłasza większe zapotrzebowania na glukozę 🧁 w mięśniach 💪🦵 więc serce 💓 zaczyna pompować szybciej, a Ty szybciej i więcej oddychasz. Po czasie Twój mózg 🧠 przyzwyczaja się do wzmożonego oddychania i bach masz gotowy zespół przewlekłej hiperwentylacji. I tu warto wspomnieć, że każde ćwiczenie oddechowe wymaga od nas skupienia uwagi na oddechu, a to już jest element uważności, który jak wiemy pomaga w pracy ze stresem.

Jeśli interesujesz się oddechem, wiesz pewnie jak wiele mamy dziś dostępnych metod oddechowych i technik, każda z nich służy czemuś innemu – większość z nich opiera się na manipulowaniu oddechem w celu osiągnięcia jakiegoś stanu na przykład doenergetyzowania się, uwolnienia emocji, uspokojenia się, etc.

To o czym mniej się mówi to istota naturalnego oddechu. W jaki sposób jakość naszego naturalnego oddychania wpływa na nasze samopoczucie, na nasz stan zdrowia, także na nasze emocje CODZIENNIE. Metoda oddechowa profesora Butejki to zestaw banalnych ćwiczeń, które wykonywane z regularnością i dyscypliną 📋 prowadzą do poprawy sposobu naszego oddychania. Dodatkowo są to ćwiczenia, które niezwykle relaksują 💆‍♀️ i uziemiają 🧘‍♂️. Ćwiczenia metodą Butejki mają nam pomóc z ustanowieniu prawidłowych wzorców oddechowych czyli po prostu pomagają nam lepiej oddychać na co dzień i prowadzą do zdrowia.

Metoda Butejki jest pomocna w wielu schorzeniach, takich jak: ✅ astma, ✅ obturacyjny bezdech senny, ✅ alergiczny nieżyt nosa, ✅ chrapanie, ✅ nadciśnienie, ✅ a nawet problemy z jelitami, ✅ wiele innych o czym możecie poczytać szerzej na stronie butejko.pl

Uważam, że każda osoba, która rozpoczyna pracę ze świadomym oddechem powinna wziąć udział w warsztacie oddechowym metodą Butejki, kupić sobie książkę, lub umówić się na spotkanie z certyfikowanym instruktorem. Dlaczego? Dlatego, że ta metoda daje nam po prostu wiedzę 📚 na temat fizjologii oddechu 📈 Bez tego trudno nam będzie bezpiecznie praktykować jakiekolwiek techniki oddechowe, które wymagają manipulowania czyli zmieniania rytmu swojego oddechu, wydłużania, skracania oddechu, etc.

Pracę z oddechem warto prowadzić na wielu poziomach. Oddech i ciało są nierozłączne, nie da się pracować z oddechem i nie pracować z ciałem. Dlatego joga 🧘‍♀️ często pomaga nam w różnych naszych problemach oddechowych. Problemy z oddychaniem mogą często wynikać z napięć tkwiących w ciele od lat. Dlatego zawsze zachęcam do lepszego zapoznania się z własnym ciałem i wybranie metody pracy z ciałem, która pozwoli nam na harmonijny rozwój. U nas oczywiście macie do wyboru kilka metody pracy z ciałem: hatha/vinyasa joga – czyli w dużym uproszczeniu klasyczna joga, joga powięziowa, qigong – chińska gimnastyka oraz oczywiście metoda Butejki, którą możecie poznać na zbliżających się warsztatach, które zaplanowałam na lipiec 📅. W związku z tym, że aktualnie wiele osób potrzebuje uziemienia, pracy z oddechem i pracy z konsekwencjami stresu.

Na tym warsztacie to wszystko będzie. Także Kochani proszę jeszcze o chwilę cierpliwości, a jeśli macie jakieś prośby dotyczące konkretnego terminu warsztatu wprowadzającego do Metody Butejki dajcie mi proszę znać w komentarzu, w mailu, w wiadomości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.