Powrót do domu – jak spokojnie praktykować w domowym zaciszu?

Jak to jest z tą praktyką w domu? Praktykujecie? Qigong, jogę, pilates, a może medytujecie lub robicie ćwiczenia oddechowe? A być może jest tak, że brakuje Wam motywacji, albo nie wiecie jak się za to zabrać? Jest teraz bardzo dużo zajęć online. Każde studio w zasadzie proponuje obecnie zajęcia przez Internet , niektórzy na żywo inni poprzez nagrane filmy. TAK wiemy, trudno zastąpić jednak wyjście do studia, praktykę w grupię z żywymi ludźmi i kontakt z nauczycielem. To jest godzina lub 1,5 godziny świętego spokoju kiedy jesteśmy odcięci od wszystkiego, kiedy nie dzwoni nam telefon nad uchem, a nawet jeśli dzwoni to jest wyciszony i schowany głęboko w torbie, dzieci nic od nas nie chcą, partner, partnerka, mąż lub żona nie wychodzi na balkon na papierosa przeciskając się między nami w pozycji psa z głową w dół, a regałem z książkami. Mamy swoją przestrzeń, swoją matę, swój kawałek podłogi, swoją ścianę, które należą do nas na te 1 – 1,5 godziny.

To jest luksus zajęć w studio, którego teraz nie mamy. Teraz mamy natomiast wyzwanie, aby stworzyć ten luksus u siebie w domu. Poniżej kilka wskazówek co możecie zrobić aby stworzyć swoje małe prywatne studio jogi w zaciszu własnego domu:

ZNAJDŹ MOTYWACJĘ
Pamiętaj, że praktyka jest jak powrót do domu. Wyobraź sobie, że Twoja głowa to trudna podróż pełna przygód. Spóźniłaś/eś się na samolot, musiałaś/łeś jechać na około pociągiem i autobusem do innego lotniska w stresie czy na pewno zdążysz na kolejny samolot. Na miejscu okazało się, że Twój bagaż zaginął. Po 72 godzinach podróży doleciałaś szczęśliwie do domu i spokojnie odpoczywasz w swoim własnym łóżku. Takie samo uczucie towarzyszy nam kiedy wracamy do ciała, bo ciało jest naszym domem. Dlatego właśnie kierowanie uwagi do ciała poprzez praktykę jogi, qigongu, oddechu i medytacji to nic innego jak powrót do domu.


PRZYGOTUJ MIEJSCE
To może być nawet maleńka przestrzeń za łóżkiem. Zadbaj, żeby była ona tylko Twoja. Niech to nie będzie miejsce po drodze na balkon, do kuchni czy łazienki. Sypialnia może być dobrym miejsce pod warunkiem, że śpisz w niej sam/sama lub wybierasz czas na praktykę wtedy kiedy druga osoba nie śpi. Nie możesz znaleźć takiego miejsca w domu? Być może to dobry powód do małych zmian. Przemeblowanie czas zacząć. Masz teraz sporo czasu, możesz to zrobić My ostatnio przemeblowaliśmy nasze malutkie mieszkanie po to żebym miała swoje miejsce do pracy i do praktyki jogi. Udało się, moje domowe studio widzicie na zdjęciu!


WYBIERZ ODPOWIEDNI CZAS
Może to być moment kiedy wszyscy jeszcze śpią lub już śpią. Jeśli korzystasz z nagrania załóż słuchawki (najlepiej bezprzewodowe żeby nie krępowały Twoich ruchów . Jeśli wolisz ćwiczyć w ciągu dnia poinformuj domowników, że idziesz teraz ćwiczyć, tak żeby wiedzieli, że to jest czas dla Ciebie.


STWÓRZ NASTRÓJ
Możesz zapalić świeczkę, puścić sobie olejki eteryczne, przygasić światło, włączyć kojącą muzykę.


PRZYGOTUJ POMOCE
Weź to co Ci potrzebne żebyś nie musiał po nie sięgać podczas praktyki. Nawet jeśli planujesz intensywną vinyasę, Twoje ciało może mieć inny plan, więc zanim wskoczysz na matę weź wszystko co może być Ci potrzebne do praktyki. Pomoce do jogi możesz kupić przez internet, ale jeśli nie chcesz ich kupować z powodzeniem możesz poradzić sobie z tym co akurat masz w domu. Zamiast klocków weź dwie grube książki, pasek zastąpi Ci szalik lub zwykły pasek, zamiast wałka możesz użyć koca lub dużej poduszki.


NIE FRUSTRUJ SIĘ!
Jeśli nie udało Ci się znaleźć godziny spokoju na praktykę pamiętaj, że wystarczy nawet 10 minut medytacji. Pamiętaj robimy to co możemy i kiedy możemy
Praktyka QIGONG i JOGI online dostępne dla wszystkich w Waszych domowych studiach na naszym nowym kanale YouTube, który już możecie zasubskrybować https://www.youtube.com/channel/UCpjiS82uzL885NIoFUOZAvA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.